Πληρώνουμε για να.. χαρίζουμε τα επιχειρηματικά μας μυστικά στο διαδίκτυο


Η μάχη της τεχνολογίας έχει αρχίσει εδώ και καιρό. Ιστοσελίδες με προσωπικά δεδομένα, ηλεκτρονικές πληρωμές και η συμπεριφορά του καταναλωτή, είναι πλέον γνωστά στο ευρύ κοινό. Η πληροφορία σήμερα, μοιράζεται σε παγκόσμιο επίπεδο κάνοντας απλά μια ερώτηση στην google, η οποία υπερτερεί στις μηχανές αναζήτησης και όχι μόνο. 

 

Τα έξυπνα τηλέφωνα ζητάνε και μοιράζονται την τοποθεσία σου, τις επαφές σου, τα email σου ακόμα και για να παίξεις ένα παιχνίδι. Η παιδία που προσφέρουν οι εφαρμογές στην σημερινή γενιά, είναι να κερδίσεις την «πίστα» και να πληρώσεις ηλεκτρονικά για να πας στην επόμενη. Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι πλέον γεγονός. Κωδικοί και όνομα χρήστη στο διαδίκτυο πηγαινοέρχονται ακόμα και για τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς, σημεία άβατα προ δεκαπενταετίας.

 

Και ήρθε στην ζωή μας η τεχνολογία clef, που ηχεί σαν να λέμε κλέφτης, αλλά παρουσιάζεται ως μουσικό κλειδί. H νέα αυτή τεχνολογία (Clef) βοηθάει να μην αποθηκεύεις κωδικούς πρόσβασης αλλά σου δίνει παράλληλα την αίσθηση ότι εσύ, (δηλαδή ο χρήστης) είσαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Ονομάζεται τεχνολογία διπλού ελέγχου ταυτότητας. Σαν να λέμε η πόρτα και το κλειδί. Τουλάχιστον έτσι σε κάνει να νοιώθεις. Είναι όμως ουσιαστική ή ψυχολογική η ασφάλεια που προσφέρει αυτή η νέα τεχνολογία?

 

Τι είναι το clef ?  είναι μια πλατφόρμα, βρίσκεται στον παγκόσμιο ιστό και αποφασίζει για εσένα αν θα ανοίξει η «πόρτα» που θα ξεκλειδώσεις. Με απλά λόγια ο παγκόσμιος ιστός που το χρησιμοποιεί, δίνει έναν γραμμωτό αλγόριθμο (κάτι σαν barcode) και το κινητό σου έναν άλλον που πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους. Η εφαρμογή του είναι σήμερα στο web και μελλοντικά εφόσον αυτή η τεχνολογία υιοθετηθεί θα εφαρμοστεί για να σου δώσει πρόσβαση στην δουλειά σου, στην κλειδαριά του σπιτιού σου και του αυτοκινήτου σου. Έτσι με απλά λόγια η πλατφόρμα clef, θα  γνωρίζει που είσαι, που μπαίνεις και τι κάνεις. Δηλαδή όπως μπορούμε να νομίζουμε ότι έχουμε το κλειδί, πολύ πιθανόν να γνωρίζει η άλλη μεριά πολλά περισσότερα. Και ακόμα ένας προβληματισμός είναι αν διαρρεύσει αυτή η τεχνολογία σε κακόβουλους τι θα συμβεί?

 

Για αυτούς τους παραπάνω λόγους, η  ομάδα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit δεν έχει δημιουργήσει στην τύχη μια desktop εφαρμογή, αλλά συνειδητά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λογισμικά που παρέχουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, «φιλοξενούν» ευαίσθητα επιχειρησιακά δεδομένα. Δεδομένα που πάντα οι επιχειρηματίες είχαν στο μυαλό τους, ούτε καν στο χαρτί, για να μην τα μάθει ο ανταγωνισμός. Οι τιμές αγοράς και πώλησης το πελατολόγιο και τα επιχειρηματικά σου  μυστικά, ήταν και θα είναι πάντα η ιδιοκτησία σου.

 

Τα δεδομένα του i-spirit δεν αποθηκεύονται στον ιστό, φιλοξενούνται τοπικά στον υπολογιστή σας. Ταυτόχρονα, το λογιστικό λογισμικό i-spirit έχει ενσωματώσει λειτουργικότητες και ευκολίες μιας cloud εφαρμογής. Μερικές από αυτές είναι ταχύτητα, η αυτόματη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας η ηλεκτρονική αποστολή των τιμολογίων και το κόστος του (από 12,41€ τον μήνα). Για την ομάδα ανάπτυξης του λογισμικού καλό είναι προς το παρόν οι κωδικοί πρόσβασης να υπάρχουν στο μυαλό μας ,με δικό μας αλγόριθμο (όχι την ημερομηνία γέννησης αλλά κάτι πιο σύνθετο) που να τον γνωρίζουμε μόνο εμείς.

Συμπέρασμα: μην «χαρίζουμε» τα επιχειρηματικά μας μυστικά στο διαδίκτυο.

 
Για την ηλεκτρονικη τιμολογηση i-spirit 

Νικόλαος Σπυρόπουλος 

Be the first to review this item!


Αποθήκευση στους Σελιδοδείκτες

25 Jul 2016


By Νικόλαος Σπυρόπουλος
Advertisement